سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله تبریز

ساخت سوله تبریز

ساخت سوله تبریز ، با توجه به نیاز مشتری و کاربری سوله توسط شرکت های سازنده بسیاری انجام می شود. سوله ها ممکن است در انواع تیر ورقی، یو بی ام، خرپایی، سوله سبک و … ساخته شوند. نکته مهم در استفاده از سوله ها به جای انواع دیگر سازه ها سرعت بالای ساخت، تولید و راه اندازی آنهاست.

علاوه بر سرعت بالایی که در ساخت سوله ها وجود دارد هزینه تمام شده ساخت سوله نسبت به سایر سازه هایی که استفاده های تولیدی و صنعتی دارند بسیار پایین تر خواهد بود و همین صرفه اقتصادی سبب می شود که بسیاری از افراد برای راه اندازی کسب و کار خود سوله را به جای سازه های دیگر انتخاب کنند و اقدام به ساخت سوله برای تأسیس کارگاه تولیدی یا صنعتی خود نمایند. بسیاری از کارخانه ها و کارگاههای صنعتی و تولیدی در شهر تبریز این روزها با استفاده از ساخت سوله تبریز راه اندازی می شوند.

انواع سوله

در ساخت سوله های تیر ورقی سازندگان سوله در تبریز تیر ورق ها را ساخته و آنها را در اندازه ها و ابعاد مورد نیاز سوله که قبلا مورد محاسبه قرار گرفته است برش می دهند و به این ترتیب اسکلت اولیه سوله را پیاده سازی می نمایند سوله های تیر ورقی را می توان قدیمی ترین و سنتی ترین نوع سوله هایی که ساخته می شوند در نظر گرفت.

در سوله های خرپایی از فولاد خام به جای تیرورق های ساخته شده استفاده می شود و مقدار مصالح و متریالی که در ساخت سوله به کار برده می شود در این روش بسیار کاهش می یابد به همین دلیل سوله هایی که به روش خرپایی تولید می شوند از گروه سوله های سبک هستند. کاهش استفاده از مصالح در تولید و ساخت سوله های خرپایی به این معنی نیست که این نوع از سوله ها از کیفیت و استحکام پایینی برخوردار هستند. سوله های خرپایی به صورتی طراحی و ساخته می شوند که کاهش مصالح تأثیری بر روی استحکام سوله نداشته باشد و پایداری و استقامت این سوله ها بسیار بالا باشد. و تنها تأثیر کاهش مصالح بر این نوع از سوله ها کاهش قیمت و سبک تر شدن سوله است که هر دوی آنها مزیت محسوب می شوند.

ساخت سوله در تبریز

با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی شهر تبریز، ساخت سوله تبریز باید به گونه ای انجام گیرد که شرایط اقلیمی کمترین تأثیر را بر روی پایداری و استحکام سوله بگذارد. عایق کاری دیواره ها و سقف سوله باید به دستی و با دقت کامل صورت گیرد تا به این ترتیب جلوی خسارت های آتی که ممکن است به سوله برسد گرفته شود و کیفیت و عمر سوله نیز افزایش یابد.

با توجه به اینکه در شهر تبریز بارش برف سنگین وجود دارد و این عامب وی تواند باعث وارد آمدن بار اضافی زیادی بر روی سوله ساخته شده گردد بنابراین باید در ساخت سوله تبریز از متریال و مصالح به گونه ای استفاده شود که سوله بتواند مقاومت کافی در برابر بارهای وارده ناشی از بارش برف را داشته باشد. ممکن است به توجه به این موضوع ساخت سوله سبکبرای خریدار با وجود خسارت هایی که ممکن است به او وارد شود به هیچ عنوان به صرفه نباشد. بنابراین شرکت سازنده سوله باید با بررسی و انجام محاسبات دقیق سوله را با وزن و استحکام مناسب ساخته و در اختیار مشتری قرار دهد.

در ساخت سوله باید کلیه مراحل به صورت گام به گام و کاملا دقیق و بر اساس استانداردها صورت گیرد تا در نهایت سوله ای ایمن، با کیفیت و مستحکم تولید گردد. طراحی اولیه، محاسبات و تولید نقشه های سوله بایدد با نهایت دقت انجام گیرد زیرا این موارد پایه و اساس ساخت سوله محسوب می شوند و در صورتی که اشتباهی در آنها صورت بگیرد سازه دچار مشکل خواهد شد. رعایت جزئیات و استانداردها در ساخت سوله از اهمیت بالایی برخوردار است که رعایت نکردن هر یک از آنها می تواند موجب کاهش کیفیت سوله و بروز خسارت در آینده شود.