سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله پرورش مرغ

 

ساخت سوله پرورش مرغ

ساخت سوله پرورش مرغ ، مانند سایر سوله هایی که از آنها برای پرورش دام و دامداری استفاده می شود باید با استفاده از بررسی ها و محاسبات دقیق مهندسی انجام گیرد. ساخت سوله پرورش مرغ به منظور پرورش مرغ گوشتی و یا پرورش مرغ تخمگذار انجام می شود. ابعاد سالن مرغداری باید با استفاده از استانداردهای موجود در این زمینه تعیین شود.

در بهترین و مطلوب ترین حالت عرض ساختمان مرغداری 12 متر و طول آن  حداقل باید 75 متر باشد، ارتفاع سالن مرغداری را نیز معمولا از زمین تا لبه سقف سوله 2?5 الی 3 متر در نظر می گیرند. در ساخت سوله مرغداری فضایی به عنوان سر سالن تعریف می شود که تجهیزاتی مانند وسایل گرمایشی و سرمایشی و همچنین تابلو برق ها در آن قرار می گیرند.

این فضا به عنوان یک فضای تأسیساتی در نظر گرفته می شود و نکات مهمی مانند تعبیه دریچه های هوا برای تجهیزات و … در آن باید در نظر گرفته شود. همچنین ایجاد تهویه مناسب در ساخت این نوع از سوله ها بسیار دارای اهمیت است. تهویه سوله باید به نوعی طراحی و پیاده سازی شود که بتواند در فصول مختلف سال هوای متعادلی را در داخل سوله ایجاد نماید. ممکن است تهویه سالن به صورت تونلی و حداقلی اجرا شود.

تأسیس مرغداری

افرادی که قصد تأسیس و ساخت سوله پرورش مرغ را دارند باید در ابتدا طرح مد نظر خود برای ایجاد سوله را مشخص نمایند و این طرح باید به گونه ای باشد که توجیه اقتصادی پرورش مرغ بومی یا تخمگذار را مشخص نماید. در صورتی که طرح انتخاب شده توجیه اقتصادی داشته باشد فرد می تواند برای مراحل اداری و دریافت مجوزهای مربوط به ساخت سوله اقدام نماید و پروانه تأسیس سوله را دریافت کند.

در پروانه تأسیس دریافت شده مواردی مانند مشخصات فرد و مجری طرح ارائه شده، نوع طرح، ظرفیت طرح، میزان زمین لازم برای اجرای طرح، و مساحتی که لازم است به صورت مسقف ساخته شود قید می گردد و دریافت کننده مجوز مجاز است تنها فعالیت خود را در حیطه مجوز دریافت شده انجام دهد و در صورت تخلف قطعا از ادامه کار وی جلوگیری خواهد شد.

ساخت سوله مرغداری

برای تأسیس یک سالن مرغداری روش های مختلفی وجود دارد ولی در حال حاضر رایج ترین شیوه ای که برای این کار استفاده می گردد ساخت سوله پرورش مرغ می باشد. اگر ساخت سوله را برای راه اندازی مرغداری انتخاب نمایید می توانید اطمینان داشته باشید که سالن مورد نظر شما در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته می شود زیرا ساخت انواع سوله معمولا سریع تر از سازه های دیگر می باشد. باتوجه به کوتاه بودن زمان ساخت هزینه های اجرایی نیز تا حدودی کاهش می یابد.

ایجاد شرایط دمایی مناسب و تهویه مطلوب در سوله ها به آسانی صورت می گیرد و می توان اطمینان داشت که در صورت اجرای صحیح تجهیزات دمای متعادلی را در تمام فصل های سال خواهیم داشت. سوله ها سازه های یکپارچه ای هستند که می توان فضای یکنواختی را در آنها برای انجام دادن فعالیت خاصی ایجاد نمود. ایجاد این شرایط یکنواخت در محیط یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از سوله می باشد.

تجهیزات و ابزارهایی را که برا یک سالن پرورش مرغ نیاز دارید می توانید به سادگی هر چه تمامتر در سوله نصب نمایید و همچنین در صورت بروز مشکل یا ایرادی در سازه سوله و یا تجهیزات نصب شده عیب یابی و تعمیر این موارد نیز به سادگی انجام می شود.

 

ساخت سالن مرغداری تخمگذار و یا سالن پرورش مرغ گوشتی تفاوت های چندانی با یکدیگر نخواهد داشت تنها در پرورش مرغ تخمگذار  قیمت قفس مرغ تخمگذار به تجهیزاتی که باید برای سوله تهیه شود اضافه خواهد شد و ممکن است هزینه ساخت سالن مرغداری در این حالت کمی بیشتر شود.