سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب چوبی ورودی آپارتمان

درب چوبی ورودی آپارتمان

درب چوبی ورودی آپارتمان ، استفاده از درب های چوبی در ساختمان ها از گذشته های بسیار دور مرسوم بوده است. چوب به عنوان متریالی در دسترس و ارزان از گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و لی با توجه به قطع بی رویه درختان و نابودی جنگل ها رفته رفته چوب به متریالی گرانقیمت تبدیل شده و استفاده از آن نیز محدود تر شد.

با توجه به این شرایط شرکت های سازنده انواع درب های چوبی برای ساخت درب ها از ترکیب مواد و مصالح دیگری نیز در ساخت درب ها استفاده نمودند. تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف چوب قیمت تمام شده درب نیز کاهش یابد. درب چوبی ورودی آپارتمان به روش های مختلفی تولید می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

درب تمام چوبی

درب تمام چوبی: مشخصا از نام این نوع درب می توان فهمید که این نوع درب به صورت کامل از چوب تشکیل شده است. با توجه به توپر بودن، این نوع درب استحکام و مقاومت بالایی را نسبت به انواع دیگر درب ها مانند درب های روکش شده دارد. درب تمام چوبی ممکن است با استفاده از چوب روسی، چوب راش و انواع دیگر چوب که برای این منظور مناسب هستند ساخته شود.

این نوع درب ها برای درب ورودی واحد، درب ورودی منزل و انواع مدل در چوبی اتاق خواب مناسب و قابل استفاده است. با توجه به این موضوع که این نوع درب ها تماما از چوب ساخته شده اند قیمت بالایی دارند و در برابر شرایط جغرافیایی مانند نم و رطوبت آسیب پذیر هستند و برای حفظ دوام آنها باید از آنها به خوبی نگهداری نمود تا در شرایط مختلف دچار آسیب نشوند.

درب های پانلی

درب های پانلی: این نوع درب ها با استفاده از کلاف و پانل شاخته می شوند. کلاف ها در واقع تخته های چوبی عمودی و افقی هستند که در دو طرف و قسمت های بالایی و پایینی درب ها و حتی در وسط درب قرار می گیرند. پانل ها نیز در درون شیارهایی که خالی هستند قرار می گیرد و به این ترتیب درب محکم و مقاوم می شود.

برای محکم کردن پنل ها معمولا از چسب استفاده می شود و جنس آنها می تواند چوب، mdf، hdf و… باشد. با استفاده از پانل ها می توان انواع درب های طرح دار را برای ساختمان تولید نمود. و برای انواع مدل درب ورودی ساختمان به جای انواع مدل درب فلزی ورودی ساختمان از این درب نیز می توان استفاده نمود. این نوع از درب چوبی ورودی آپارتمان قیمت ارزان تری را نسبت به درب های تماما چوبی دارد.

درب های روکشی

درب های روکشی: این نوع درب ها مدرن ترین درب چوبی هستند که در حال حاضر ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت درب های روکشی نیز  از پانل ها و کلاف های چوبی متناسب با ابعاد درب استفاده می گردد. فضای داخلی درب باید با استفاده از مصالحی پر شود تا درب مقاومت و استحکام لازم را پیدا نماید.

مصالحی که در درون درب و برای افزایش مقاومت مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است توخالی و تهی باشد در این صورت فضای خالی آن باید با مصالحی مانند پشم سنگ یا یونولیت پر شود تا علاوه بر استحکام از اتلاف انرژی نیز جلوگیری شود و همچنین درب در برابر عواملی مانند صدا نیز به صورت عایق عمل نماید. ممگکن است که مصالحی که برای درب به کار می رود تو پر باشد، در این حالت برای پر کردن فضای خالی مابین کلاف ها و پانل ها از انواع فوم و یا تخته های چوبی که دارای چگالی پایینی هستند استفاده می شود. این نوع درب برای درب چوبی ورودی آپارتمان بسیار مناسب است.

 

برای خرید و استعلام قیمت می توانید به مرکز فروش درب چوبی در تهران مراجعه نمایید و علاوه بر بازدید از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق و ساختمان، قیمت درب پیش ساخته چوبی و انواع دیگر درب ها را نیز استعلام نمایید و نسبت به خرید گزینه مناسب برای خود اقدام نمایید.