سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله ورزشی

ساخت سوله ورزشی

ساخت سوله ورزشی ، سوله ها ممکن است به صورت سوله های سبک و یا سوله های سنگین ساخته شوند. معمولا ساخت سوله های سنگین در پروژه های صنعتی و برای استفاده های تولیدی و در شرایط جغرافیایی که در آن بارش برف و باران و وزش باد زیاد است مناسب تر است. و برای مواردی مانند سوله های ورزشی و مرغداری ها و یا استفاده های مشابه در صورتی که شرایط جغرافیایی مناسب باشد استفاده از سوله های سبک توصیه می شود.

هزینه ساخت سوله ورزشی با توجه به وزن سوله، ابعاد آن و مصالحی که در ساخت سوله از آنها استفاده می شود متفاوت است. سوله های سبک عموما ارزانتر از سوله های سنگین هستند و امروزه متدهایی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها شرکت های سوله سازی سوله های ساخته شده را سبک سازی می نمایند تا وزن سوله ها تا میزان معینی کاهش یابدو قیمت آنها نیز کمتر شود.

ساخت سوله های ورزشی می تواند با روش های مختلفی انجام گیرد به طور مثال یکی از پرکاربردترین روش های ساخت سوله ورزشی روش خرپایی است. سوله هایی که به این روش ساخته می شوند سوله های سبک محسوب می شوند و به آنها سوله سبک خرپایی نیز گفته می شود. این سوله ها به دلیل اینکه ارزان و سبک هستند طرفداران زیادی دارند. سوله های ورزشی که به روش خرپا ساخته می شوند دهانه های بزرگی دارند و علاوه بر آن معماری و ساختار آنها نیز به گونه ای است که ظاهر زیبایی به آنها می بخشد. به همین دلیل سوله های خرپا برای ساخت سوله ورزشی بسیار مناسب هستند.

محاسبه هزینه ساخت سوله

برای محاسبه هزینه ساخت سوله ورزشی باید ابتدا مشخص کنید که چه سوله ای برای ساخت مدنظر دارید. زیرا هزینه ها با توجه به هدفی که در ذهن دارید با یکدیگر متفاوت خواهد بود. هزینه ساخت سوله 1000 متری با هزینه ساخت سوله 500 متری متفاوت است. هزینه ساخت سالن ورزشی در رشته های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود برای مثال هزینه ساخت یک سالن فوتسال با توجه به امکاناتی که برای آن لازم است ممکن است با رشته های ورزشی دیگر متفاوت باشد.

برای نمونه در خصوص براورد هزینه ساخت سالن فوتسال باید به نکاتی مانند ابعادی که برای سوله ورزشی در نظر گرفته شده است، طول، عرض و ارتفاع سوله، مصالحی که برای ساخت سوله باید استفاده شوند، و همچنین نحوه اجرا و روش پیاده سازی سوله ورزشی برای فوتسال را باید با جزئیات کامل در نظر گرفت و سپس هزینه های مربوط به هر یک را محاسبه کرد تا قیمت نهایی و تمام شده سوله را تخمین زد.

در ساخت سوله ورزشی دو نکته قیمت و سرعت ساخت سوله می تواند مهم و تعیین کننده باشد. همچنین استحکام بالا و دارا بودن مقاومت کافی نیز در این سوله ها دارای اهمیت فراوانی است. سوله های ورزشی ممکن اسب رابی کاربردهایی مانند: فوتسال، بدنسازی، استخر و … مورد استفاده قرار گیرند که با توجه به نوع استفاده ای که از آنها می شود روش و نحوه پیاده سازی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

مراحل ساخت سوله ورزشی

معمولا در اولین قدم نقشه های کارگاهی سوله با استفاده از نرم افزارهای مهندسی مانند Revit طراحی و تهیه می شوند. سپس قطعات مورد نیاز سوله و اجزای مختلف آن زراحی و تهیه می شوند و زمان مورد نیاز برای ساخت و اجرای سوله نیز محاسبه می شود. و هزینه ساخت هر مترمربع از سوله ورزشی و یا هزینه کلی نیز برآورد می گردد.

قیمت پایین معیار مناسبی برای خرید و تهیه سوله نخواهد بود با توجه به استفاده های مهمی که از سوله می شود کیفیت، استحکام و کارایی سوله باید در اولویت باشدو زیرا سوله ارزان قیمت و بدون کیفیت ممکن است هزینه های بالایی را برای خریدار بوجود آورد. در صورتی که بودجه پایین تری داشته باشید می توانید به جای ساخت سوله ورزشی اقدام به خرید سوله دست دوم نمایید