سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله بتنی

ساخت سوله بتنی

ساخت سوله بتنی ، استفاده از سوله های بتنی مزایایی دارد که ممکن است خریداران را به استفاده از آن به جای سوله های فلزی ترغیب نماید. سوله های بتنی آسان و سریع نصب و پیاده سازی می شوند. با توجه به نصب و راه انداری سریع سرمایه گذاری در آنها کوتاه مدت استو زودتر به بازدهی میر سد. در شرایط جوی مختلف به علت مقاومت بالای بتن در برابر نم، رطوبت، فشار و … می توان از سوله های بتنی به سادگی استفاده نمود. برای کاربری های مختلف و در ابعاد متفاوت قابل استفاده هستند.

در برابر عواملی مانند مواد شیمیایی، ضربه، زلزله و … مقاومت و استحکام بالایی دارند و استفاده از آنها باعث اطمینان خاطر خریدار خواهد بود. برای استفاده به عنوان سوله های انبار که در آنها استفاده از جرثقیل های بزرگ بسیار متداول است ساخت سوله بتنی مناسب می باشد و در آن می توان از جرثقیل های بزرگ سقفی که توانی در حدود 10 تن دارند نصب نمود. با توجه به معماری متفاوت سوله های بتنی می توان از فضای سوله حداکثر بهره را برد.

طراحی سوله بتنی

طراحی سوله بتنی مانند سایر سوله ها باید به صورت کاملا دقیق با رعایت تمامی استانداردها و ضوابط صورت بگیرد. مهندسین محاسب و فنی ابتدا با توجه به شرایط جغرافیایی و کاربری سوله محاسبات لازم را خصوص ساخت سوله بتنی انجام می دهند. در انجام کلیه محاسبات و برآوردها استاندارهای مربوط به ساخت سوله با توجه به آیین نامه های موجود در این زمینه باید رعایت گردد.

بعد از انجام محاسبات نقشه های فنی و اجرایی سوله با استفاده از نرم افزارهای ساخت و طراحی سوله به صورت دقیق تهیه می شوند. نقشه های اجرایی تهیه شده در اختیار مهندسین و تیم اجرایی برای ساخت و پیاده سازی سوله قرار می گیرند. با توجه به ساختار سوله های بتنی معمولا ساخت این نوع از سوله ها بر خلاف سوله های فلزی که در کارگاهها و کارخانه ها انجام می شود در محل نصب و پیاده سازی سوله انجام می گیرد مگر اینکه سوله بتنی پیش ساخته باشد که در این صورت ساخت آن تا مراحلی از کار در کارخانه صورت می گیرد و سپس برای نصب و پیاده سازی به محل سوله حمل می شود.

 مقایسه ساخت سوله بتنی و فلزی

در برابر حوادثی مانند انفجار سوله های فلزی بسیار مقاوم تر از سوله های فلزی هستند ولی در برابر بروز زلزله سوله های بتنی می توانند رفتار و استحکام بهتری از خود نشان دهند به همین دلیل در ساخت سوله هایی که کاربری آنها به عنوان مثال انبار مواد شیمیایی و … است استفاده از سوله های فلزی می تواند مناسب باشد و در مناطق زلزله خیز و همچنین مناطقی که نم و رطوبت در آنها بالا است بهتر است که سوله های بتنی ساخته شود.

سوله های بتنی پیش ساخته در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند نصب و پیاده سازی شوند و تمامی امکانات یک سازه بتنی رادر اختیارتان قرار دهند ولی ساخت سوله بتنی به صورت معمول و از ابتدا تا انتها زمان بیشتری را نسبت به یک سوله فلزی خواهد برد که با توجه به مزایایی که سوله بتنی دارد باید دید صرف زمان بیشتر برای ساخت آن نسبت به کاربری سوله به صرفه خواهد بود یا خیر.

ساختمان های بتنی نسبت به سازه های فلزی دارای وزن بیشتری هستند به همین دلیل در مکان هایی که به علت شرایط اقلیمی و جغرافیایی نیاز است تا از سوله های سنگین استفاده گردد، استفاده از سوله های بتنی می تواند مناسب باشد ولی در صورتی که با توجه به شرایط در نظر دارید تا از سوله های سبک استفاده نمایید بهتر است به جای ساخت سوله بتنی ، سوله های فلزی سبک وزن را به کار ببرید.