سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله گاوداری

ساخت سوله گاوداری

ساخت سوله گاوداری ، برای ساخت این نوع سوله ها از روش های مختلفی مانند ساخت سوله با تیر ورق یا با استفاده از روش ubm استفاده می شود. روش ساخت تیر ورقی یکی از قدیمی ترین روش های ساخت سوله به شمار می رود که در این روش بعد از انجام طراحی ها و محاسبات لازم برای سوله ساخت سوله با استفاده از تیر ورق انجام می شود و از پیچ و مهره به عنوان اتصالات این نوع سوله استفاده می گردد. سوله های تیر ورقی از دیرباز برای ساخت سوله های مربوط به مرغداری ها، گاوداری ها، آشیانه های هواپیما، و … بکار میرفته است.

دهانه این نوع سوله ها تا اندازه ی خاصی می تواند ساخته شود و اندازه آن محدود می باشد. برای اتصال تیر ورق ها برخی از شرکت های سازنده از روش جوشکاری استفاده می نمایند این روش چندان مناسب محسوب نمی شود زیرا نمی تواند استحکام و مقاومت بالایی را در سوله ایجاد نماید. استفاده از پیچ و مهره در این خصوص و برای استفاده به عنوان اتصالات سوله بسیار مناسب تر می باشد. استفاده از پیچ و مهره های استاندارد و مناسب می تواند ایمنی و استحکام سوله را تا حد زیادی بالا برده و مقاومت آن را تضمین نماید.

اجزای مورد استفاده در ساخت سوله گاوداری

در صورتی که ساخت سوله گاوداری به روش تیرورقی انجام گیرد این سوله از اجزای زیر ساخته می شود: قاب اصلی، قاب اصلی سوله در واقع ستون ها و تیرهای اصلی است که با استفاده از ورق های فلزی ساخته شده اند. نوع ساخت و برش ستون ها و تیرها بستگی به طراحی انجام شده برای سوله دارد. وال پست، وال پست ها ستون های فرعی هستند که در دهانه سوله وجود دارند و به صورت طولی مورد استفاده قرار می گیرند نه عرضی.

لایه، تیرهایی هستند که به شکل z و در عرض دهانه سوله اجرا می شوند برخلاف وال پست ها لایه ها به صورت عرضی یا افقی در سوله مورد استفاده قرار می گیرند. بادبند، در ستون های عرضی سوله بخش هایی به صورت اریب اجرا می شوند که بادبند نام دارند. تکیه گاه جرثقیل سوله، این تکیه گاه نیز به صورت افقی در سوله قرار می گیرد و به صورت ریلی اجرا می شود. سایبان، به سازه ای گفته می شود که سقف سوله را می سازد و در بخش عرضی سوله اجرا می شود.

برای آشنایی بیشتر با اجزای سوله گاوداری می توانید نقشه ساخت سوله گاوداری را در اینترنت جستجو نمایید و با تمامی اجزا به صورت کامل آشنا شوید. هزینه ساخت گاوداری نیز با توجه به ابعاد سوله و وزن آن مشخص می شود. مثلا هزینه ساخت سوله 1000 متری با 500 متری متفاوت است. و در صورتی که وزن سوله کمتر باشد سوله ارزان تر خواهد شد. بنابراین محاسبه قیمت را باید با توجه به مشخصات سوله ای که نیاز دارید از شرکت های سازنده استعلام نمایید. در صورتی که قصد خرید سوله دست دوم را داشته باشید نیز قیمت بر اساسمترمربع سوله دست دومی که قصد خرید آن را دارید تعیین می گردد.

سوله یو بی ام

 

روش دیگری که برای ساخت سوله گاوداری می توان به کار برد روش ubm است در این روش سوله دارای اسکلت نیست به همین دلیل امکان استفاده و اجرای جرثقیل در این نوع سوله وجود ندارد. همچنین به دلیل عدم وجود اسکلت در این سوله ها مقاومت آنها نیز پایین تر خواهد بود. اجرای دهانه سوله های ubm نیز دارای محدودیت است و در صورتی که سوله ای که قصد ساخت آن را دارید باید دهانه بزرگی داشته باشد این روش نمی تواند چندان مناسب باشد. قیمت هر متر مربع سوله ubm نیز بسته به کاربردی و شرکت سازنده ای دارد که ساخت سوله را به آن می سپارید.