سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله انبار

ساخت سوله انبار

ساخت سوله انبار ، سوله چیست ؟ سوله ها یکی از انواع سازه های فولادی هستند که در ساخت آنها از سقف شیبدار استفاده می شود.  و به صورت معمول در ابعاد و اندازه ای بسیار بزرگ و برای مصارف تولیدی و صنعتی ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت سوله عواملی مانند شکل ظاهری سوله، وزن سوله، نحوه ساخت و اجرای سوله، و نوع طراحی و محاسباتی که برای سوله انجام می گیرد  با توجه به کاربری که از سوله انتظار می رود متنوع و متفاوت خواهد بود.

یکی از مصارف عمده و مهمی که امروزه از سوله ها می شود استفاده از آنها به عنوان انبارهای مواد غذایی، انبارهای صنعتی و … است. با توجه به این موضوع که سوله ها سازه های بسیار بزرگ و وسیعی هستند و می توان آنها را در متراژ مختلف و با مشخصات مختلفی طراحی و اجرا نمود استفاده از آنها به عنوان انبار می تواند بسیار مناسب و مطلوب باشد.  در اکثر صنایع و تولیدی ها علاوه بر اینکه سوله ای برای ساخت و ولید در نظر گرفته می شود معمولا سوله ای نیز به عنوان انبار در کنار سوله اولیه پیاده سازی می شود و یا اینکه در سوله اصلی قسمتی نیز به عنوان انبار در نظر گرفته می شود.

در صورتی که سوله به عنوان انبار برای کالاها و اجناس صنعتی در نظر گرفته شود باید به گونه ای ساخته شود که امکان حرکت و عبور جرثقیل های بزرگ و عظیم الجثه در آن وجود داشته باشد. و این مورد مهم باید حتما در طراحی اولیه سوله، ساخت و پیاده سازی آن در نظر گرفته شود. سوله ها در تمامی موارد و کاربردهایی که نیاز به سازه ای بزرگ و وسیع با سقف بلند وجود داشته باشد می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

تولید سوله انبار

سوله ها به صورت سازه هایی یکپارچه تولید می شوند و دارای طبقات اضافی نمی باشند. اجرای تأسیسات در سوله ها پیچیدگی ای معمول که در ساخت انواع ساختمان ها دارد را نخواهد داشت، و سرعت ساخت، اجرا و پیاده سازی بالایی دارد. به همین علت نوع مناسبی از سازه صنعتی محسوب می شود. ممکن است در بعضی مواقع هدف از ساخت سوله تنها این باشد که محدوده مشخصی را به  صورت موقت تحت پوشش قرار داد و از عواملی مانند برف و باران و … دور نگه داشت.

به علت سرعت بالایی که در طراحی و پیاده سازی و ساخت سوله ها وجود دارد در چنین مواقعی می توان به آسانی از آنها استفاده نمود و بعد از استفاده در مدت زمان خاص و معین شده بسیاری از سوله ها قابل جمع آوری و استفاده مجدد به عنوان سوله دست دوم نیز هستند. که شرکت های سازنده و ارائه دهنده آنها را به عنوان سوله دست دوم در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

مراحل ساخت سوله

مراحل ساخت سوله انبار به این ترتیب است که ابتدا طراحی و محاسبات اولیه سوله با توجه به مکان جغرافیایی و شرایط اقلیمی که از سوله استفاده می شود توسط مهندسی فنی انجام می شود و دفترچه محاسبات و نقشه های اجرایی اولیه تهیه می گردد. سپس این موارد در اختیار تیم ساخت سوله قرار داده می شود تا با استفاده از نقشه ها و محاسبات انجام شده، و با بکارگیری مصالح و متریال مناسب و مرغوب ساخت سوله را آغاز نمایند.

 

معمولا سوله به صورت دمونتاژ شده در کارخانه یا کارگاه ساخته می شود و بعد برای مونتاژ و پیاده سازی توسط شرکت سازنده به محلی که برای اجرای آن تعیین شده است منتقل می گردد. سازنده موظف است سوله را در محل مشخص شده با بهترین کیفیت پیاده سازی و نصب نموده و به خریدار تحویل دهد. ساخت سوله انبار با توجه به مشخصات سوله ای که ساخته می شود هزینه های مختلفی را در بر خواهد داشت که یکی از مهم ترین پارامترها متراژ سوله می باشد. هزینه ساخت سوله 300 متری با سوله 1000 متری قطعا متفاوت خواهد بود.